Namiot Jehlan to jedno z nielicznych zadaszeń, doskonale się sprawdzającego w roli nośnika reklamowego. Cała powierzchnia poszycia namiotu jest widoczna z daleka, jak i z bliska. Duża wysokość powoduje, że namiot wyraźnie widać nawet wtedy, gdy otoczony jest ze wszystkich stron innymi namiotami czy stoiskami. Całe poszycie można pokryć nadrukiem. Można też wykorzystać kolory dostępnych tkanin. Nie drukując grafiki na wszystkich elementach poszycia, zmniejszamy koszty namiotu, a jednocześnie namiot w całości jest kolorowy.
Jehlan - namiot gwiazda - jest bardzo dużym zadaszeniem. Często zastępuje hale namiotowe podczas imprez, będąc idealnym wręcz nośnikiem reklamy. Okazała powierzchnia poszycia świetnie się do tego nadaje. Zadrukowaną grafikę można projektować w bardzo dużych wymiarach, a umieszczając ją w górnych partiach dachu, mamy pewność, że będzie widoczna z każdego miejsca wokół.
Pewną przeszkodą jest jednak podział dachu na pola, które mają kształt trójkąta, zwężającego się ku górze. Nie tworzą płaskiej powierzchni, tylko łączone są ze sobą pod kątem. Sprawia to, że umieszczony zbyt długi element (logo, napis czy sfotografowany obiekt) na więcej niż dwóch ścianach, załamuje się optycznie, gdy patrzymy na niego z zewnątrz. Dlatego musimy brać pod uwagę aberrację obiektu i grafikę tak projektować by nie podlegała temu zjawisku.
W namiotach Jehlan ściany mające kształt półkola, można łatwo odpiąć od dachu. Nie wolno o tym zapominać przy projektowaniu. Latem, przy sprzyjającej pogodzie i wysokiej temperaturze powietrza, często pozbywamy się ścian, by namiot był przewiewny i nie panował w nim zaduch. Jeśli więc odpinając ściany pozbędziemy się np. części logotypu, reklama może przynieść odwrotny skutek od zamierzonego. Możemy też odciąć w ten sposób część reklamowego obiektu i wręcz narazić się na śmieszność.
Projektując poszycie namiotów reklamowych, zawsze musimy brać pod uwagę kontrast napisów w stosunku do tła oraz kolory otoczenia, gdyż zazwyczaj chcemy się jednak z niego wyróżnić. Możemy również tak zaprojektować nadruk, by po zmierzchu, oświetlając namiot od wewnątrz, dał efekt dla obserwatorów z zewnątrz. Jasne, kontrastowe kolory grafiki w stosunku do tła, będą wręcz świecić w nocnej scenerii.
Duże namioty ładnie wyglądają raczej tylko z większej odległości. Tak też prezentuje się Jehlan. Czy da się zatem umieścić informacje mniejszym drukiem, np. o firmie, na poszyciu? Tak. Najlepszym elementem namiotu będzie do tego ściana. Należy pamiętać o możliwości jej odpięcia, ale też jedną ze ścian zawsze można zostawić i nie będzie miała raczej wpływu na swobodny przewiew wewnątrz. Jednak zbyt drobna grafika nie będzie dla wszystkich czytelna, gdyż poszycie jest pochylone pod kątem do poziomu (46-50 stopni).
Ciekawym uzupełnieniem treści reklamowej na zewnątrz będą flagi reklamowe. Wnętrze można wzbogacić rollupami lub nietypowymi siedziskami, takimi jak pufy lub kostki reklamowe.
Kliknij na gwiazdkę, by ocenić artykuł
Średnia ocena: 5/5. ilość głosów: 13