Zakupy poprzez sieć internetową stają się codziennością dla wielu kupujących. Tym samym jest to poważna konkurencja dla sprzedaży tradycyjnej, w sklepach stacjonarnych. Dlaczego kupujemy w sieci coraz częściej, rezygnując z odwiedzania placówek handlowych nawet tych, do których nie mamy daleko lub mijamy je wychodząc z domu czy pracy? Czy tylko z wygody lub łatwego dostępu? Gdzie w tym wszystkim znajdują się zakupy namiotów reklamowych i dodatków eventowych?
Polska w ostatnim czasie nie odbiega już zbytnio od krajów Europy Zachodniej, w tym względzie. Jednak mamy swoją, wypracowaną specyfikę robienia zakupów internetowych. Regularne zakupy w Internecie (kilka razy w miesiącu) robi ok. 20% społeczeństwa w Polsce i ponad 70% chociaż raz coś kupiło przez Internet.
W mniejszym stopniu kupujemy produkty spożywcze (prawie 90% zakupów w normalnym sklepie) oraz rzeczy większe, typu meble czy ubrania, które wolimy zobaczyć w realu lub po prostu najpierw przymierzyć (ok. 60% zakupów tradycyjną metodą).
Zaskoczyć może profil statystycznego klienta internetowego. Ma powyżej 35 lat, wykształcenie średnie, zarabia w granicach 2 do 4 tysięcy złotych i jest kobietą ? czyli płeć piękna bardziej sobie ceni właściwości takich zakupów.
Niestety do tej pory nie dysponujemy sprawdzonymi danymi dotyczącymi sprzedaży spersonalizowanych namiotów reklamowych z indywidualnym nadrukiem oraz dodatków eventowych drogą internetową na polskim rynku. Na uwagę zasługuje fakt, że są to produkty, które najczęściej wymagają konfiguracji w zakresie własnego projektu graficznego. Jest to z pewnością element, który determinuje kontakt klienta z działem handlowym danej firmy. Niemniej sprzedaż internetowa coraz bardziej wyraźnie zaznacza się w udziałach sprzedaży ogólnej. Piszemy o tym z pełną odpowiedzialnością jako żywy przykład tej tendencji.
Celem firm oferujących tego typu produkt jest standaryzacja, która umożliwi klientowi podjęcie decyzji zakupowej na etapie kontaktu z produktem przez przeglądarkę internetową. Jak długo potrwa proces przeniesienia zakupów takich dóbr właśnie na poziom przeglądarki? Nie wiemy. Wiemy natomiast, że coraz chętniej korzystacie z tego kanału zakupowego, co zresztą szczególnie dla Was niesie szereg korzyści.
Jest kilka czynników, które wpływają na rosnącą ilość zakupów internetowych. Biorąc pod uwagę statystykę, najważniejszym czynnikiem jest nasza wygoda. Wiąże się z tym m.in.:
Mając na uwadze te czynniki, coraz więcej firm otwiera sklepy internetowe, nawet na tak nietypowe towary, jakimi są np. namioty reklamowe. My prowadzimy swój sklep internetowy pod adresem https://sklep.mitko.pl/. Stawiamy sobie za główny cel ułatwienie i przyśpieszenie zakupów. Na łamach sklepu internetowego MITKO można kupić nie tylko namiot reklamowy z nadrukiem, ale również flagi reklamowe oraz pufy i siedziska jako dodatkowe wyposażenie namiotu. Asortyment sklepu obejmuje również wszelkiego rodzaju akcesoria namiotowe: obciążniki, podłogę, oświetlenie itp.
Kliknij na gwiazdkę, by ocenić artykuł
Średnia ocena: 5/5. ilość głosów: 15