Namiot reklamowy jest ważnym elementem targów i większych eventów. Jak wybrać odpowiedni model dostosowany do charakteru wydarzenia? Podpowiemy Ci w tym artykule.

Ustal cel namiotu reklamowego, czyli gdzie i w jaki sposób go wykorzystasz?
Zanim zaczniesz przeglądać oferty, zastanów się nad celem namiotu reklamowego. Inaczej wykorzystasz go na targach branżowych a inaczej podczas akcji sprzedażowych. Właśnie to, gdzie i w jaki sposób planujesz go używać, powinno determinować zarówno jego rozmiar, model, który wybierzesz (przejdziemy do tego tematu niebawem), jak i sposób brandingu, czyli umieszczenie Twojego logo i identyfikacji wizualnej.
Jeżeli regularnie uczestniczysz w targach branżowych, ważne jest to, jak będziesz się reprezentować. Wyobraź sobie, że widzisz kogoś na takim wydarzeniu w luźnych dresach z Adidasa, które, nie oszukujmy, nie wyglądają dobrze w takich okolicznościach. Tak samo jest z namiotem reklamowym. Wybierz elegancki (czyli dobrze upięty, bez pomarszczeń), solidny namiot z pełnym nadrukiem. To w końcu Twoja wizytówka wśród konkurencji. Musi przyciągać wzrok, ale też zapewnić komfortowe warunki do rozmów z potencjalnymi klientami.
W przypadku akcji promocyjnych lub sprzedażowych liczy się łatwy transport, szybkość montażu, a gdy event jest na dworze, to i odporność na różne warunki pogodowe. Taki namiot powinien być przede wszystkim praktyczny, ale też przyciągający. Czyli czytelne logo, dynamiczny design, na którym “coś” faktycznie się dzieje i jasny przekaz.
Jednak gdy mówimy o wydarzeniach sportowych lub festynach, warto już zainwestować w taki, który widać już z daleka i pomieści więcej osób.
A znowu inny model wybierzesz, jeżeli namiot będzie Ci służyć jako magazyn np. do przechowywania kurtek podczas festiwalu.
Mam nadzieję, że wyżej przedstawione przykłady pomogły Ci zrozumieć zamysł. Teraz Twoja kolej. Ustalenie celu pozwoli Ci przejść do dalszych etapów i wybrać odpowiedni model, dopasować jego wygląd do grupy docelowej i wydarzenia, a przede wszystkim, w 100% wykorzystać jego potencjał marketingowy.
Wybierz odpowiednią konstrukcję i rozmiar namiotu reklamowego do swoich potrzeb
Teraz gdy znasz już cel, możemy przejść dalej. Wybór właściwego namiotu zależy od wielu czynników:
- Częstotliwość użycia.
- Warunki pogodowe.
- Przewidywana liczba gości.
- Liczba osób, która pomoże w rozstawieniu namiotu.
- Branding i widoczność.
W zależności od odpowiedzi na powyższe pytania możesz wybrać jedną z popularnych konstrukcji namiotów reklamowych, które spełnią Twoje oczekiwania. Każda z nich ma swoje zalety i sprawdza się w innych sytuacjach.
Namiot ekspresowy
To najbardziej uniwersalny namiot, szczególnie gdy zależy Ci na bardzo szybkim montażu i demontażu. Nożycowa konstrukcja pozwoli rozstawić sprzęt w ok. 60 sekund, bez użycia narzędzi i przy niewielkim wysiłku. Dasz radę samemu, ale zdecydowanie łatwiej będzie we dwójkę. Wytrzyma podmuchy wiatru do 50 km/h (ale wybrane modele z zestawem bezpieczeństwa do 100 km/h). Jest idealny na krótkie eventy, akcje promocyjne i te sprzedażowe, ale także sprawdzi się jako magazyn. Możesz wybrać wersję ze ścianami, wtedy masz większa przestrzeń reklamową, albo z samym dachem. Łatwo go przetransportujesz (niektóre rozmiary zmieszczą się nawet w Twoim samochodzie), a przy odpowiednim projekcie graficznym zyska świetną widoczność, no i zainteresowanie. Ale jest jeden haczyk. Niestety, nie zawsze sprawdzi się przy bardzo dużej liczbie odwiedzających. Namiot ekspresowy jest raczej dla mniejszych i mobilnych stoisk
Namiot gwiazda (Jehlan)
Teraz przechodzimy do namiotu reklamowego, który sprawdzi się, jeśli celujesz w maksymalne wyróżnienie w tłumie i dużą liczbę gości – namiot typu gwiazda. Charakterystyczny kształt przyciąga wzrok z dużej odległości, dlatego ten typ namiotu często wybierany jest na większe eventy plenerowe, wydarzenia sportowe, festiwale czy nawet festyny. Wysoka konstrukcja z centralnym masztem daje też dużą powierzchnię zadaszenia i może pomieścić do nawet 200 osób. Świetnie prezentuje się z nadrukami. Zarówno logo, jak i hasłami reklamowymi. Wadą jednak może być nieco bardziej skomplikowany montaż, do którego będziesz potrzebować kilka osób, niż w przypadku namiotu ekspresowego. Ale efekt wizualny zdecydowanie to wynagradza. Słów parę o warunkach pogodowych – może on stać kilka-kilkanaście dni z rzędu, a namiot nie odleci, ani nie wypłowieje tak szybko. Jest odporny na wiatr wiejący do 100 km/h. To co? Zostaniesz gwiazdą imprezy?
Namiot kopułowy
Teraz coś pośrodku. Jeśli chcesz zrobić duże wrażenie i zapewnić solidną konstrukcję, warto rozważyć namiot kopułowy. Niektórzy nasi klienci nawet mówią, że jego kształt nadaje efekt “marki premium”, dlatego w niego inwestują. Jest to dosyć ciekawe, ale patrząc, że kupują go duże firmy – może coś w tym być. Zdecydowanie jest prestiżowy i wzbudza respekt gości. Całość jest stabilna i odporna na porywy wiatru do 100 km/h, więc nie ma co się bać, że go zwieje. Kopuła umożliwia wiele możliwości brandingowych. Tutaj głównie ogranicza Cię kreatywność. Prawie wszystko na nim dobrze wygląda (oczywiście przy właściwej kompozycji i z odpowiednim kontrastem).
Wybierz odpowiedni rozmiar namiotu
Już wstępnie jakiś namiot wpadł Ci w oko. Teraz musisz wybrać jego rozmiar. To decyzja, która ma ogromne znaczenie, bo wpływa nie tylko na komfort, ale też na postrzeganie Twojej marki. No i przyczynia się do efektu pierwszego wrażenia.
Jeśli planujesz działać w zatłoczonych miejscach, gdzie masz wyznaczoną, niewielką powierzchnię, rozważ mniejszy model, np. 3x3. Taki rozmiar jest wystarczający, by przedstawić ofertę, a jednocześnie nie będzie przeszkadzał innym wystawcom ani tłumił przestrzeni. Z kolei większe namioty to must have na festynach, festiwalach i przy większych, plenerowych eventach.
- Namiot ekspresowy znajdziesz w rozmiarach od 2x2 do 6x6
- Namiot gwiazda zadaszy od 15 m² do nawet 227 m²
- Natomiast namiot kopułowy to powierzchnia od 14,5 m² do 22 m²
Sprawdź nasze artykuły blogowe

W świecie, w którym każdy chce się wyróżniać, produkty ściągnięte z taśmy przestają wystarczać. Coraz częściej szukamy czegoś więcej, niż gotowych rozwiązań. Chcemy mieć wpływ i decydować o produkcie. W tym artykule przyjrzymy się, czym dokładnie jest kastomizacja, jak działa w praktyce i czym różni się od personalizacji.

Targi branżowe to trochę jak pierwsza randka. Masz tylko jedną szansę na świetne pierwsze wrażenie. Warto się postarać. Wbrew pozorom, nie wystarczy tylko ustawić stoiska i czekać, aż klienci sami ustawią się w kolejce (to jest zbyt idealny obrazek, żeby był prawdziwy). W tym artykule podpowiadamy krok po kroku, jak przygotować się do targów. Nie zanudzając przy tym ani siebie, ani swoich klientów. To powinna być randka idealna!

Coraz częściej w benefitach pracowniczych obok karty Multi Sport, owocowych czwartków i możliwości pracy zdalnej, widzimy imprezy firmowe. Nic dziwnego, że stają się coraz popularniejsze – w końcu przedsiębiorstwa stawiają coraz większy nacisk na zespołową zabawę i wspólnie spędzone chwile. A jak polepszyć efektywność pracowników, jak zbudować z nimi lepszą relację? Dobrze zorganizowane wydarzenie może znacząco wpłynąć na morale pracowników i ich zaangażowanie. Nasz poradnik przeprowadzi Cię przez najważniejsze etapy organizacji udanej imprezy firmowej. Od planowania, po realizację.